zaterdag 3 januari 2015

Klaar? Bakken maar!

Bakken...

Ik ben er GEK op. Maakt niet uit wat, of hoe, ik MOET bakken. 
Zo liep ik al een paar keer tegen de espresso sticks aan, die ik ooit gekocht heb om ergens doorheen te doen. Ineens dacht ik: Koffiecake! Een cake met koffie smaak. Kan niet moeilijk zijn toch? 

Ik ging ijverig aan de slag, cakebeslag maken volgens het eeuwenoude standaardrecept.

Ingrediënten:
200 gr bloem
200 gr (room)boter
200 gr suiker
2 tl bakpoeder
4 eieren
4 espresso sticks van Nescafé 

Kan niet mislukken. Zelf heb ik 300 van alles gebruikt, en 6 eieren, dus anderhalf keer het recept. 

Maar cupcakes zijn leuker, handzamer en prima in te vriezen. Dus hup, vormpjes uit de kast en cupcakes bakken! Staat ook zo gezellig.. 

Ik heb uiteindelijk 4 espresso sticks door het cake beslag gedaan en dat beslag alleen al smaakte TE lekker! Ik heb de cupcakes ongeveer 20 min gebakken op 170 graden. Nu zit ik met 18 cupcakes... 

Ze zijn super luchtig geworden, maar waar is toch die lekkere koffie smaak gebleven, die in het beslag zo heerlijk was? Ze smaken wel naar koffie, maar niet TE. Ik was bang als ik er meer espresso sticks in zou doen, de cakejes bitter zouden worden, en dat is ook weer zonde! 

Al met al, heerlijke verse cupcakes! Prima voor de zaterdag/zondag/maandag.. Oeps ik dwaal af... Altijd leuk om te bakken, ook met kids!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten