zaterdag 17 januari 2015

Mosterdsoep

Mosterdsoep, nog nooit gemaakt. Weleens gegeten uit zak, en ik kan je vertellen, dat is ZO niet lekker! 

Voor 4 personen

Ingrediënten: 
2 uien
1 teen knoflook
1 el boter
800 ml water
200 ml kookroom
2 kippen bouillon blokjes
250 gr spekblokjes
1 prei
4 el grove mosterd
2 el maizena

Bereidingswijze:
Pel en snipper de ui en snijd de knoflook fijn. Bak deze in de boter tot ze glazig zijn. Schenk er het water en de kookroom bij en voeg de bouillonblokjes toe laat even doorkoken. Snijd de prei in dunne ringen en was deze goed om het zand eruit te spoelen. 

Bak de spekblokjes uit in een droge koekepan tot ze krokant zijn en zet ze apart. 




Voeg de prei toe aan de soep, samen met de mosterd en laat even door koken. Meng de maïzena met een beetje koud water en voeg toe aan de soep. Je zult zien dat deze wat dikker wordt, wanneer je de kook erover laat. 




Schep de soep in kommen en verdeel de spekjes erover.

Lekker met donker stokbrood

Eet lekker! 

1 opmerking:

  1. Ik ben altijd fan van soepen, zelfs unox soepen kant en klaar uit pak. Natuurlijk niet lekkerder, maar ik vind het zeker geen slechte soepen. Mosterdsoep stond lang op mijn lijstje. Ik ga hem snel eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen