woensdag 7 januari 2015

Turkse Pizza's!

Turkse pizza's, iedereen heeft er weleens 1 op. Of 2.. Of 3.. Of.. nou ja, iedereen lust ze ook! Ze zijn HEERLIJK! Ik wilde eens wat anders eten, makkelijk maar toch lekker. Ik heb ze vanavond gemaakt en ik kan jullie vertellen: dit moeten jullie echt eens proberen! Nog NOOIT heb ik ZO snel ZOIETS lekkers gemaakt! 

Zelf ben ik gek op lamsgehakt, maar mijn vriend niet zo. Half om half was in de aanbieding dus dat ik heb ik gebruikt. Volgende keer wel rund voor ons, dat is net iets "droger" en dat past er beter bij. Maar lam kan ook prima of kip!

Jullie moeten dit recept echt echt echt proberen! 




Ingrediënten:
300 gr gehakt (kip, rund, hoh, lam.. of een mengeling, wat jij lekker vind)
1 blik tomatenblokjes
1 grote rode paprika
2 uien
Komkommer plakjes
Knoflooksaus
Sambal
Verse peterselie
Tortilla wraps 
Sla

Zelf haal ik uit 300 gram gehakt 11 turkse pizza's. Gebruik dus NIET teveel gehakt! 

Bereidingswijze:
Snijd 1 ui in grove stukken en de paprika ook. Pureer dit samen met de tomatenblokjes tot een saus die glad is. Hak verse peterselie en meng dit erdoor, let op, gewoon erdoor mengen, niet meer pureren. Dit papperige mengsel meng je door het gehakt. Breng op smaak met peper en zout. Zelf heb ik sambal en zout gebruikt. Dan krijg je een soort nat gehakt. 


Dit smeer je over de wraps uit, heel dun, met de bolle kant van een lepel. 



De wraps op een bakplaat bekleed met bakpapier. 200 graden, 5-7 minuten. Als de wraps beginnen te kleuren en het gehakt is gaar zijn ze klaar! 



Salade erin, knoflooksaus en sambal, in plakjes gesneden komkommer en ui. Oprollen maar en smullen!!!! Ik heb ze voor de leuk in aluminiumfolie gerold, net zoals dat je ze bij de Turk krijgt! 



Super lekker, en.... GEZOND! (Helemaal gezond zou zijn als je de knoflooksaus ook zelf maakt, op yoghurtbasis... Maar hey, 2 flessen voor 1 euro bij C1000....)

Eet lekker! 







2 opmerkingen: