woensdag 11 maart 2015

Chinese tomatensoep


Wij hadden van de week zin in tomatensoep, maar dan eens een keer wat anders. Dus bedacht ik me, laat ik eens Chinese tomatensoep maken. Gewoon uit mijn hoofd, zonder recept. Moet lukken. En jahoor! Heerlijk, gelukt! 

Voor 6-8 personen (Ik kan nog steeds geen kleine pannen soep koken......)

Ingrediënten:
1kg roma tomaten
3 kippen bouillon blokjes
1,5 l water
1 ui
2 tenen knoflook
200 gr Chinese wokgroenten
150 gr mihoen/noedels
2 kipfilets, gekookt en in reepjes/sliertjes
2 eieren
4 el rijstazijn
4-6 el bruine basterdsuiker

Bereidingswijze:
Snijd de knoflook en uien in hele kleine stukjes en bak deze even glazig. Snijd de tomaten in stukken en bak deze even lekker mee. Voeg vervolgens het water en de bouillonblokjes toe en laat de tomaten gaar koken. Pureer de soep. Voeg dan de suiker en azijn toe. Proef tussendoor, misschien wil je meer zuur of zoet. Chinese tomatensoep hoort zoet/zuur. Voeg de wokgroenten en mihoen/noedels toe en laat even gaar koken. 

Bak in een koekenpan van de 2 eieren een omelet. Rol deze op en snijd deze in dunne reepjes. Als laatste voeg je de gekookte kip toe en de reepjes ei. Ook lekker met taugé erin en kroepoek erbij! 

Opscheppen maar! Jammie jammie! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten