maandag 20 juli 2015

Tiramisu met mango en Liqor 43


Ik ken weinig mensen die niet van tiramisu houden. Of je moet echt geen koffie lusten.... Toch vind ik het geen nagerecht voor in de zomer, want in de zomer wil ik fruit! 

Ik maakte een tiramisu met mango en Liqor 43, goddelijk kan ik je zeggen! Ik presenteerde het in glazen, omdat je dan de laagjes zo leuk ziet. Wijnglazen zijn hier echt perfect voor!

Voor 4 personen

Ingrediƫnten:
1 pak lange vingers
2 doosjes diepvries mango
100 ml Liqor 43
1 bakje mascarpone (250gr)
1 bakje volle Franse kwark (500gr)
Amandelschaafsel
Vanille extract

Bereidingswijze:
Laat de mango ontdooien. Pureer 1 doosje met 50 ml Liqor 43 tot een puree. Verdeel een bodempje lange vingers over 4 glazen en schep hier wat van de puree op. Meng de mascarpone met de kwark, het vanille extract en de overige likeur. Zelf vind ik suiker niet nodig, maar dit kun je altijd naar smaak toevoegen. Gebruik dan wel poedersuiker, dit lost makkelijker op in de mascarpone en kwark. 

Schep een beetje van het mascarpone mengsel op de lange vingers. Verdeel er dan weer wat lange vingers over en wat blokjes mango. Vervolgens weer de mango puree en mascarpone mengsel. Herhaal deze laagjes tot alles op is. 

Amandelschaafsel even roosteren in een droge koekenpan en als garnering gebruiken. 

PERFECT voor bij een bbq, maar ook gewoon zomaar, op een zomerdag.. als toetje! 

Eet lekker! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten