maandag 20 juli 2015

Pastasalade met groene pesto en tonijn


Bij een bbq hoort pastasalade. Ik maak hem altijd met mayo, tomaat, komkommer, chorizo en al die dingen meer... Ik wilde eens wat anders dus ik ging op zoek! Ik vond een recept op de blog van Brenda en die bracht me op het idee om eens een pastasalade te maken met groene pesto en tonijn. 

Voor 4 personen

Ingrediënten:
1 zak pasta naar keuze, ik gebruikte fusili.
1 blikje tonijn op olie
1 zak rucola sla
1 bakje pijnboompitjes (of een mix van pitjes met pijnboompitten erdoor.. die zijn vaak goedkoper!)
1 potje zongedroogde tomaatjes
1 bakje groene pesto spread (AH!! die is lekker vers)
Peper en zout

Bereidingswijze:
Kook de pasta volgens aanwijzing op de verpakking. Giet af en spoel koud. 
Laat de tonijn uitlekken en verkruimel deze over de pasta. Snijd een paar zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes en meng deze erdoor. Meng er groene pesto door, net zoveel tot dat de salade lekker smeuïg is. Rooster de pitjes even in een droge koekenpan en meng deze erdoor. 

Op het laatst kun je er nog wat rucola sla door doen, dit zorgt voor een pittige bite. Prima van te voren klaar te maken, op de sla na. Op smaak brengen met peper en zout en klaar ben je! 

Eet lekker! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten