zondag 25 januari 2015

Kerrie bloemkool soep met knoflook garnalen


Kerrie en bloemkool, voor mij de perfecte combi!
Deze soep leek me echt heerlijk maar viel een beetje tegen. Ik denk ook dat er nu in de winter geen lekkere bloemkolen te krijgen zijn, echt van die winter bloemkolen. Die smaken anders! Oh, en hou je niet van garnalen? Dan denk ik dat gerookte kipfilet een prima vervanger is!

Ook snap ik de combinatie van de gamba's niet bij deze soep.. Het was lekker, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Voor 4 personen

Ingrediƫnten:
1 ui
4 tenen knoflook
1 grote bloemkool
400 gr vastkokende aardappelen
Olijfolie
1 el kerriepoeder
1.2 l water
2 groenten bouillonblokjes
100 ml kookroom
Een half bosjes koriander
400 gr gepelde rauwe garnalen
1 citroen



Bereidingswijze:
Pel en snipper de ui en knoflook grof. Bak de ui met de helft van de knoflook even aan tot ze glazig worden. Zet het vuur laag zodat de knoflook niet verbrand. Maak de bloemkool schoon en snijd deze in kleine roosjes. Schil de aardappelen en snijd deze in kleine blokjes. 

Voeg de aardappelen, bloemkool en kerriepoeder toe aan de ui en knoflook en laat dit even goed aanbakken. Koekt het aan op de bodem van de pan? Geen paniek, komt goed! Voeg het water, de kookroom en de bouillonblokjes toe en kook de aardappelen en bloemkool gaar. 

Pureer de soep en breng op smaak met peper en zout. 
Bak de garnalen in olijfolie met de knoflook ongeveer 5 minuten. De garnalen verkleuren en zijn snel gaar!

Hak de koriander fijn en voeg dit op het laatst toe aan de soep. Blus de garnalen af met citroensoep en verdeel over de kommen soep. 

Ik denk dat deze soep lekkerder wordt door ipv kook room, kokosmelk toe te voegen. Kokos, kerrie, bloemkool..... Misschien moet ik hem toch nog een keer maken! 

Eet lekker! 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten