woensdag 11 maart 2015

Bavawahhhhhhh

Bavawah, bavarois, bavaroise, baffawah.. MOUSSE!

Ik ben MEGA verwend voor mijn verjaardag (aankomende zondag...)!!! Ik heb een keukenmachine van Bosch gekregen! Althans, de helft heeft mijn lieve vriendje betaalt, de andere helft ik zelf. Ik ben er ZOOOOOO BLIJ me!!!!! Bedankt babe!!!! (Zie foto, alleen heb ik een wit met zwarte!!)




Natuurlijk moest ik deze gelijk uit proberen, maar wat ga je dan maken? Ik had nog een grote zak frambozen in de vriezer liggen. Daar kun je makkelijk bavarois van maken. 

Het recept is super simpel, met 15 minuten ben je klaar! 

Voor ongeveer 8 porties (Ik heb kleine bakjes gebruikt, 8 volwassen porties moet makkelijk lukken!)


Ingrediƫnten:
750 gr diepvries frambozen
2 bekertjes slagroom (500ml)
5 blaadjes gelatine
Suiker naar smaak

Bereidingswijze:
Klopt de slagroom tot yoghurtdikte met een beetje suiker. Dek deze af en zet deze koud. Doe de bevroren frambozen in een pannetje en kook ze met een beetje suiker. Frambozen zijn best zuur maar voeg niet teveel suiker toe, dat houdt het fris. De slagroom maakt het heel rijk en romig, dus zoveel suiker is niet nodig. Week ondertussen de blaadjes gelatine in koud water.

Als de frambozen ontdooit zijn, wrijf ze dan door een hele fijne zeef en vang het sap op. Dit voorkomt die vervelende pitjes die tussen je tanden gaan zitten! Als het sap nog goed warm is, kun je de geweekte gelatine er zo in oplossen. NIET meer koken dan, want dan verliest de gelatine zijn werking. 

Dit mengsel van frambozensap en gelatine af laten koelen tot lichaamstemperatuur. Dit check je door met je vinger te voelen. Als het niet warmer dan jij zelf aanvoelt, is het goed. Meng er dan de slagroom doorheen en verdeel het mengsel over bakjes. 




Dit laat je in de koelkast opstijven. Een uur of 2 is goed, maar een nachtje nog beter. Tada! Je eigen, verse, zelfgemaakte en vooral heerlijke bavarois! 

Eet lekker! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten