donderdag 30 april 2015

Ai ai Carambaaaaaa!

De eerste keer dat ik Mexicaans at, was in een restaurant waarvan ik de naam nooit meer vergeet: Popocatepetl. Popo-wattes? Juist. Popocatepetl. Een of andere vulkaan in Mexico. Leuke naam toch? 

Popo zit door heel Nederland, en ik kwam er in Utrecht. Super leuk ingericht als je binnenkomt, vogelkooitjes, felle kleuren, lekkere muziek, sfeer.. Of het er echt zo aan toe gaat in Mexico weet ik niet, maar het heeft wel mijn interesse gewekt voor Mexicaans/Zuid-Amerikaans eten! 

Nacho's, burrito's, fajita's, enchilada's.. Ik lust het allemaal!

Gister maakte ik weer eens burrito's. Met gehakt dit keer, hoewel ik zelf meer fan ben van kip. 

Voor 4 personen

Ingrediënten:
500 gr half om half gehakt (rund kan ook, is iets minder vet)
4 grote tortilla wraps
1 klein blikje maïs
1 rode paprika
1 groene paprika
2 zakjes (ja.. zakjes ja!) burrito kruiden, te koop van Fiësta merk geloof ik..
1 bekertje crème fraîche
1 pot salsasaus
1 zak gemengde sla
1 halve komkommer in plakjes

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. Snijd de paprika's in kleine blokjes of reepjes. Spoel de maïs even met koud water in een vergiet. Ik vind er anders altijd zo'n blik smaak aan zitten. Je kunt er voor kiezen om ook een teen knoflook en een gesnipperd uitje mee te bakken maar dat is natuurlijk een keuze! Bak het gehakt rul en voeg daarna de paprika's en maïs toe.

Bak dit even lekker aan en voeg dan de burrito kruiden toe. Even goed door roeren en klaar is je vulling! 



Vul de wraps in het midden met de vulling. Doe dit in een horizontale lijn. Vouw dan de onderkant van de wrap naar het midden, de zijkanten naar binnen en rol deze op. Net als een loempia. Leg de wraps op een bakplaat met de naad naar onder. Bak ze 15-20 min op 200 graden. De bovenkant wordt bruin en lekker krokant. 

Lekker met  sla, komkommer, crème fraîche en salsasaus! 

Eet lekker! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten