dinsdag 7 april 2015

Salade met geitenkaas, spekjes en een dressing van vijgen


Ik had nooit gedacht dat ik een "geitenkaas salade type" zou worden... Van die mensen die in een steakhouse gaan eten en dan een salade geitenkaas bestellen....... Snap je? Ik moet toegeven: Ik vind geitenkaas HEERLIJK! En aangezien ik niet onbeperkt spare ribs kan eten, of een mega lekkere, grote T-bone steak... Neem ik een voorgerecht als hoofdgerecht, en dan kom je al snel bij salades uit. Dus ook de geitenkaas... 

Voor 2 personen

Ingrediƫnten:
1 grote zak gemengde sla, geen ijsberg!
2 grote plakken zachte geitenkaas 45+
1 bakje gerookte spekblokjes
1 handje walnoten
100 gr verse sperzieboontjes
1 groene paprika
1 halve komkommer
Een handje gedroogde vijgen
Olijfolie
Peper 
Zout
1 el azijn

Bereidingswijze:
Kook de sperzieboontjes 5 min in kokend water. Giet af en spoel koud. Bak de spekjes in een koekenpan zonder olie of boter krokant. Pak een grote kom en maak hier de dressing in. Hak de gedroogde vijgen heel fijn en doe ze in de kom. Meng dit met azijn, olijfolie, peper en zout tot een lekkere dressing. Voeg hier de boontjes aan toe. Snijd de komkommer in kleine stukjes, en de paprika ook. Ook deze kun je nu toevoegen aan de dressing. Meng hier de spekjes doorheen. Hak de walnoten fijn en meng deze door de salade heen. Verbrokkel de geitenkaas erover en mengen maar! Voeg op het laatst de sla toe, vlak voordat je de salade opdient.

De combinatie van het zoute van de spek en geitenkaas is ZO goddelijk lekker met de zoete dressing met vijgen... Hou je niet van vijgen? Vervang de vijgen dan door honing, net zo lekker!! 

Eet lekker! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten