maandag 13 april 2015

Soep van geroosterde paprika en tomaat met chorizo

Soep, ik ben er gek op! En ik wil eens wat meer nieuwe soepen ontdekken en proberen. Zo maakte ik al eens pindasoep, maïssoep en soto ajam. Nu kwam ik een recept tegen op Allerhande en besloot om deze soep eens te maken. 

In eerste instantie dacht ik, hm.. ik mis iets. Kwam ik er vandaag achter dat ik gister de chorizo vergeten was........ Die maakte een hoop goed! Heerlijke smaak! 

Voor 4-6 personen

Ingrediënten:
1 pot gegrilde paprika's (400gr)
1 blik tomatenblokjes (400gr)
1 teen knoflook
2 uien
500 ml water
3 kippenbouillon blokjes
Versgemalen peper
250 gr chorizo (1 dikke worst, geen plakjes beleg)
1 zakje soepgroenten
Crème fraîche
Verse basilicum

Bereidingswijze:
Snipper de ui en knoflook. Bak deze in een grote soeppan glazig. De meeste gegrilde paprika's in een pot zitten op een soort zuur. Zelf vind ik deze smaak niet lekker, dus spoel ik de paprika's af met water. Snijd de gegrilde paprika's in stukken en voeg deze, samen met de tomatenblokjes toe. Voeg daarna het water toe en de bouillonblokjes. Even doorkoken en dan pureren met een staafmixer tot een dikke, gladde soep. 

Snijd de chorizo in kleine stukjes en bak deze krokant in een heel klein beetje olijfolie. Volgens recept moet je dus in die chorizo olie de ui en knoflook bakken, maar ik heb deze olie weggegooid. Ik denk dat de smaak van de chorizo dan te overheersend wordt. 

Chorizo dus afgieten en dan in de soep doen, samen met de soepgroenten. 
Op smaak brengen met versgemalen peper. 

Opdienen met een lekkere klodder crème fraîche en wat verse basilicum.

Ideaal soepje, zo klaar. Mits je de chorizo niet vergeet! 

Eet lekker! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten