dinsdag 9 juni 2015

Pasta salade à la Ro

Dit heb ik voor het eerst gegeten bij mijn zus in Tilburg. Elk jaar viert zij haar verjaardag met een BBQ. Ze maakt dan altijd pasta salade. Zo ben ik dat zelf ook eens gaan proberen en ik vind het ideaal. Pasta hebben we allemaal in huis. Altijd. En ik zelf kom best vaak dingen tegen in de koelkast waarvan ik denk, die moeten op! 

Pasta salade is zo leuk om te maken, omdat je er echt alles in kunt doen wat je lekker vind. Vaak heb ik nog een paprika liggen, komkommers en tomaten heb ik altijd, uien.. maar ook maïs, radijs of wat je dan ook hebt kan er prima in! 

Ik kies vaak voor chorizo als vlees erin. Vandaag had ik spekreepjes liggen dus heb ik die erin gedaan. Kip, tonijn, vegetarisch, wat jij wil! Alles kan en alles mag.

Dan moet het nog lekker aangemaakt worden.. ook dat kan met alles! Probeer eens magere yoghurt, mayonaise en honing. Of mayonaise en grove mosterd. Kruiden mayonaise, als het maar lekker op smaak is! 

Ideale maaltijd, vullend, snel, simpel, lekker... Wat wil je nog meer! 
Mijn pasta salade is nooit hetzelfde, maar hier het recept zoals ik hem vandaag gemaakt heb.

Voor een flinke bak (4 personen)

Ingrediënten:
1 zak pasta naar keuze (penne, vlindertjes, macaroni...) (400-500 gram)
1 klein blikje maïs
1 halve komkommer
6 kleine trostomaatjes
6 grote radijsjes
2 bosuitjes
1 dubbelpak gerookte spekreepjes
2 el mayonaise
2 el grove mosterd
1 rode paprika
Versgemalen peper

Bereidingswijze:
Zet een pan met water op, als het water kookt, kook je de pasta zoals aangegeven op de verpakking. Ik kook de pasta altijd iets TE gaar, want wanneer ik hem koud spoel wordt hij altijd weer wat steviger. Dan vind ik hem precies goed! Ik doe NOOIT zout in het water bij de pasta, omdat in dit geval het spek zout is, en de chorizo ook. (Die ik normaal altijd gebruik..)

Bak in een droge koekepan de spekjes tot ze lekker krokant zijn. 
Snijd de komkommer, tomaatjes, bosuitjes, radijsjes en paprika in kleine stukjes en doe deze in een lekkere grote kom. Laat de maïs uitlekken en voeg deze ook toe aan de groenten. Voeg de afgekoelde spekjes ook toe. 

Meng 2 el grove mosterd met 2 el mayonaise en maak de salade hier mee aan. Breng op smaak met versgemalen peper. 

Nog 1 ding, de pasta! Giet deze af, spoel koud, laat uitlekken en voeg toe aan de groenten. Doorroeren, proeven, klaar! 

Eet lekker! 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten