dinsdag 9 juni 2015

Stroga-Mar schotel


Mijn lieve lieve vriendinnetje Marja, druk in de weer om voor haar ouders en schoonvader elke dag te koken! Ik vroeg haar laatst wat ze ging maken, omdat ik zelf geen inspiratie had en ze zei: Stroganoff ovenschotel. Ik kon me er NIKS bij voorstellen... 

Oh super simpel zei ze.. zo, zo zo, hup in de oven en klaar! Dat moet ik eens proberen dacht ik. Zo gezegd zo gedaan, ik ben fan! Makkelijk, simpel, snel. Ik hou d'r van! 

Jep, mijn blog is zonder pakjes, zakjes en dingen.. Maar soms is het wel makkelijk hoor.. Dus bij deze! 

IngrediĆ«nten voor 4 personen: 

400 gr half om half gehakt
1 Bakje champignons
1 Zak Italiaanse roerbakgroenten
2 zakjes stroganoff saus (Knorr)
Olijfolie
Aardappelpuree voor ovenschotels (Maggi)
1 Zakje geraspte kaas




Bereidingswijze: 
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Bak het gehakt rul in een wok. Voeg de wokgroenten toe en de champignons.  Laat dit even lekker gaar bakken. Maak van de zakjes stroganoffsaus in een aparte pan een lekkere saus. Voeg de saus bij het gehakt en de groenten en laat dit even pruttelen. Ondertussen maak je de aardappelpuree zoals aangegeven op de verpakking. Roer een beetje geraspte kaas alvast door de puree heen, dit is heerlijk!

Groenten-saus mengsel in een ovenschaal doen. Puree erop, kaas erop en 20-25 min in de oven tot de kaas gesmolten en goudbruin is. 

Dit is goddelijk lekker! 
Marja, bedankt voor de tip! Deze is favoriet hier! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten