maandag 20 juli 2015

Frambozen-kokos blokjes

Al een tijd geleden wilde ik deze eens maken, nooit meer aan gedacht tot ik het recept weer eens voorbij zag komen. Toch maar proberen dan! 

Wat een hit zijn deze! Ik had aardig wat gemaakt en mijn lief houdt niet zo van kokos, dus ik nam ze mee naar mijn werk. Iedereen was enthousiast! 'S avonds kwam er een groep van 51 dames eten, en ik mocht ze maken voor het grand dessert wat ze kregen. Ik was zo trots als een aap met 7 lullen! 

Ze zijn heerlijk! Ook de mensen die niet zo van kokos hielden zeiden me dat ze het erg lekker vonden, doordat de bodem van bastogne koeken de kokos niet overheerste. 

Voor 16 stuks

Ingrediënten:
135 gr bastogne koeken
75 gram boter
180 gr poedersuiker
200 gr geraspte kokos
250 gr mascarpone
1 doosje diepvries frambozen

Bereidingswijze:
Bekleed een vierkante bakvorm met bakpapier.
Maal of stamp de koekjes fijn en smelt de boter. Meng de boter door de verkruimelde koekjes en verdeel dit mengsel over de bodem van de bakvorm. Zet de vorm in de koelkast om op te stijven, de boter stolt dan en zorgt ervoor dat het een stevige koek bodem wordt. 
Doe 150 gram poedersuiker met 100 gram geraspte kokos en 150 gram mascarpone in een kom. Mix dit op de laagste stand tot een beslag. Verdeel dit over de koekjeslaag en druk dit stevig aan. Tip om geen vieze handen te krijgen! Bedek de laag met plasticfolie en druk goed aan. Het mengsel plakt nogal namelijk.
Doe 30 gram poedersuiker, 100 gram geraspte kokos en 100 gram mascarpone in een kom. Prak de frambozen fijn en voeg dit bij het mengsel. Mix dit ook op de laagste stand tot een mooi roze beslag. Verdeel dit over de witte laag en druk het goed aan.
Dek de bakvorm af met huishoudfolie en laat het minimaal 3 uur opstijven in de koelkast.
Haal na het opstijven uit de vorm en snijd ze in blokjes.
Gegarandeerd succes! 
Eet lekker! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten